Hurikán ~ apríl 2017 ~

Milí čitatelia!
Zoznámte sa s Hurikánom – čo blog rozhodne neminie! Je to nový článok, ktorý bude vychádzať raz do mesiaca, najskôr na začiatku mesiaca, a budem vám v ňom prinášať ciele pre daný mesiac, čo sa týka poviedok, a poviem i niečo zo svojho života. Dúfam, že sa vám Hurikán bude páčiť a nájdete v ňom všetky potrebné informácie, ktoré vás zaujímajú!


Rok sa nám pekne rozbehol a pomaly sa končí jeho prvá tretina. Pre mňa to znamená jediné – veľa a veľa potu. Už o pár dní musím odovzdať bakalárku, čakajú ma skúšky a aby toho nebolo málo, musím sa viac snažiť učiť na prímačky. Aby však môj život nebol len taký čierny, našla som si novú záľubu (k tej ďalšej stovke), ktorá mi zároveň pomôže s mojou angličtinou. A ňou sú preklady!
Ak ste postrehli, pred pár dňami som rozbehla nový blog culture-of-asia.blogspot.sk, kde zverejňujem preklady zatiaľ jednej čínskej fantasy drámy. Popravde, som veľký fanatik do ázijskej produkcie drám. Ak už mám niečo pozerať, tak než aby som si zapla Farmu na Markíze alebo akčný film z 90. rokov na Jojke, to si radšej pustím niečo oveľa dramatickejšie a romantickejšie zároveň, z čoho dostávam buď záchvaty smiechu alebo žalúdočné kŕče.
Ako ste na tom vy? Aké máte záľuby? Venuje sa tu niekto prekladom? Alebo niekto sleduje Ázijské filmy? Ako trávite svoj voľný čas?

Na sklone mesiacov sme sa konečne v Americkej Univerzite prehupli cez kapitoly s Acheronom. Aj keď mohli byť aj lepšie (hlavne prvá kapitola z jeho pohľadu), veľmi sa vám chcem poďakovať za komentáre. Podľa nich usudzujem, že sa vám obe kapitolky páčili a ja si tak môžem pripravovať ďalší z jeho pohľadov. V priebehu nasledujúceho mesiaca, ktorý bude naozaj perný, nás čaká v poviedke mnoho zaujímavých udalostí, ktoré sú už pripravené na písanie a čítanie. V Sophiinom živote nastane obrovský zlom. Uhádnete aký?
A rovnako ako s AU ani s poviedkou z rovnakého prostredia nezaháľam a na 5. kapitole Univerzity Protikladu sa tvrdo pracuje. S potešením môžem prehlásiť, že som už skoro v polovici a preto sa pokračovanie poviedky objaví ešte koncom tohto týždňa.
Začiatkom mesiaca (1.4.) vyšla taktiež prvá kapitola poviedky Alpha omega. Pôvodne som myslela, že ju dokončím omnoho skôr, lenže človek mieni, život mení. Poviedka je vydávaná čisto na blogu (podobne ako UP) – alebo aspoň zatiaľ. V apríli by som sa podľa možnosti chcela dostať cez prvých pár kapitol. Dúfam, že dokážem túto cieľovú rovinku prekročiť, ale ako vždy, aj teraz platí, že AU má prednosť. Na pokračovaní sa však píše každý deň aspoň po pár riadkoch a poviedka má tiež už vymyslený dej na prvé kapitoly.
Keď už sme pri nových poviedkach, tento mesiac sa chystám vydať aj prvú kapitolu poviedky My Servant. Stala sa totiž mojou novou srdcovkou, ktorú potrebujem mať napísanú aj keby padali traktory. V súčasnosti je už prvá kapitola hotová, upravuje sa v nej len gramatika a zároveň sa venujem písaniu pokračovania. Avšak keďže mám toho naozaj veľa, poviedka sa na blogu objaví až počas Veľkonočných sviatkov. Dúfam, že si nový príbeh obľúbite aspoň spoly tak ako ja a bude sa vám poviedka páčiť. 

Začiatok nového mesiaca sa ešte niesol v duchu dokončovania starého. Tým sa myslí zverejnenie recenzie, ktorá bola sľúbená v marci, no nevyšiel na ňu čas. Začiatkom marca vyšla recenzia na skutočný príbeh muža, ktorý utiekol z KĽDR. Koniec mesiaca sa preto odľahčil a vyšla recenzia na fikciu zvanú Insomnia, od slovenskej spisovateľky, ktorá nesie pochvaly i kritiku.
Do nového mesiaca sa mi preto presunulo hneď niekoľko RW. Prečítajte si recenziu na vrahyňu, ktorá pokračuje vo svojej nebezpečnej ceste, ktorá ju bude stáť ešte veľa krvi. Na spoločnosť, kde si princ vyberá manželku spoza Elity dievčat. Či spoločnosť rozdelenú krvou. Alebo na knihu o robotickej Popoluške, ktorá sa schovala vo vesmíre. A keď vyjde čas, môžeme spolu nazrieť aj za zákutia hororu, do roku 1922, kde hlodavce hýbu s mŕtvymi telami či na falošné manželstvo dvoch ľudí.  

 Minulý mesiac sme mali mesiac knihy. Vedeli ste, že sa tak marec prezýva už od roku 1955? Alebo, že ho v bývalom Československu vyhlásili na počesť Mateja Hrebendu s cieľom podporovať predajnosť kníh? Samozrejme, logicky nám z toho vyplýva, že v marci sú kníhkupectvá na roztrhanie. Dvere sa v nich nezatvoria a knihy odchádzajú z pultov ešte horúce. Omyl!
Ak by to tak skutočne bolo, žili by sme naozaj v pokrokovej dobe a na uliciach by sme stretávali len sčítaných ľudí. Vec sa má tak, že marec je pre kníhkupcov rovnaký ako všetky ostatné mesiace v roku. Ak nie aj horší. Predajnosť nestúpa, ale klesá. Akoby ľudí odrádzal prívlastok mesiac knihy a len kvôli tomu sa rozhodli nekúpiť si dobrú knihu ani nezájsť do kníhkupectva. Pravda je taká, že knihy sa najviac predávajú s blížiacim sa termínom Vianoc. Vtedy sa v malých i veľkých predajniach dvere skutočne nezavrú. Veď čo je vhodnejší darček než kniha, keď si už neviete rady?
Ja osobne som bola tento mesiac v kníhkupectve dvakrát a obehla som dve knižnice. Žiadnu knihu som si síce nekúpila, no stihla som si požičať asi pätnásť kníh. Ako ste na tom boli minulý mesiac vy?
Aby to však všetko nebolo len o depresii z toho, ako málo dnešní ľudia čítajú (ktorú mávam pravidelne raz do mesiaca), vráťme sa k blogu. Minulý mesiac som sľúbila články z prostredia rozprávok. Opäť sa mi to nepodarilo splniť, preto ich posúvam až do tohto mesiaca. Ešte sama neviem, koľko presne ich bude – očakávam najmenej štyri – no budem sa veľmi snažiť ich vydávať pravidelne. „Predĺžme“ si preto „mesiac knihy“, pretože kníh nie je nikdy dosť... Alebo by aspoň nikdy nemalo byť.

Ak chodíte na blog aspoň párkrát za mesiac, určite ste postrehli v pravom stĺpci oznam o chybách. Neviem, či to tak bolo od začiatku, ja som si to všimla len prednedávnom, že mi šablóna spája slová so spojkami. Keďže na blog pridávam poviedky, takéto niečo je pre čitateľa podľa môjho názoru neprijateľné. Preto som bola nútená nájsť blogu nový šat.
Hľadala som, až sa mi podarilo nájsť šablónu, ktorá už v týchto dňoch zdobí blog. Nemyslím si, že ide o príliš veľký skok, kapitoly obsahujú podobné písmo ako predtým a sú pomerne dobre čitateľné. V súčasnej dobe sa budem snažiť upraviť ešte niektoré detaily, hlavne nahodiť stránky (Moja tvorba, Recenzie, Knižná výzva...) do znesiteľnejšej podoby.
V súvislosti s úpravami blogu, sa vás chcem opýtať: Je niečo, čo sa vám na blogu nepáči? Ruší vás pri čítaní? Niečo, čo by som mala zmeniť?
Ak máte akékoľvek dotazy ohľadom chodu blogu, napíšte mi to do komentárov a ja sa budem snažiť vyjsť vám v ústrety. Koniec koncov, môj blog je určený v prvom rade vám, čitateľom.

Heslo mesiaca
„Nezáleží na tom, ako veľmi sa snažíte, keď skončíte tesne pred cieľom.“
~ Hurikán ~


Stanka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára