Hurikán ~ marec 2017 ~


Milí čitatelia!
Zoznámte sa s Hurikánom – čo blog rozhodne neminie! Je to nový článok, ktorý bude vychádzať raz do mesiaca, najskôr na začiatku mesiaca, a budem vám v ňom prinášať ciele pre daný mesiac, čo sa týka poviedok, a poviem i niečo zo svojho života. Dúfam, že sa vám Hurikán bude páčiť a nájdete v ňom všetky potrebné informácie, ktoré vás zaujímajú!

Až bude koniec...
Deň sa s dňom stretol a už tu máme opäť nový mesiac! Tento rok to letí ako ježibaba na metle, až mám pocit, že keď zajtra otvorím oči, bude tu koniec roka. Ale kým to nastane, čaká ma ešte dlhá cesta ako v živote tak i s poviedkami.
Na začiatok sa potrebujem pochváliť. Skúšky v škole som úspešne zvládla a pokračujem ďalej k titulu. Už teraz však viem, že to bude náročné a starostí mi vôbec neubudne. Písanie bakalárky, učenie, príprava na skúšky, príprava na prímačky... To všetko ma čaká v najbližších dvoch mesiacoch a ja sa už teraz bojím, ako to chcem vlastne stihnúť. K tomu písanie poviedok... Trochu si zaplačem a poviem, že sa budem snažiť ako najlepšie budem vedieť a dám do toho všetko, aby som vás opäť nesklamala.
 Zároveň som v posledných dvoch mesiacoch čo to nasľubovala, čo to som splnila, no i tak sa mi nakopila hromada článkov, ktoré vám dlhujem a mám čo robiť, aby som všetko dohnala. Tak poďme na to! 

A na konci čierneho tunela sa konečne objavilo svetlo. Dlho ste čakali na poviedky, až ste sa včera konečne dočkali nového pokračovania Americkej Univerzity. Aj keď išlo o pomerne krátku kapitolu, príbeh sa konečne hýbe. Dostali sme sa pred 30. kapitolu a to znamená jediné – Acheronov príbeh. Aktuálne teda pracujem na kapitolách Acheron I. a Acheron II. Navzájom na seba nenadväzujú, preto ich môžem písať zároveň a taktiež by sa mali na blogu objaviť súčasne.
Prvá kapitola s Acheronvho pohľadu zachytáva udalosti tesne po pokuse o znásilnenie Sophie, ktoré prebehli v 9. kapitole poviedky. Druhá kapitola sa zas sústredí na aktuálne problémy na univerzite. Aké? O čom vlastne kapitoly skutočne budú, to si už budete musieť prečítať sami.
Ešte predtým, než sa však dostanete k novým kapitolám, prečítajte si aspoň 5 zaujímavostí zo zákulisia Americkej Univerzity.

„Americká Univerzita“ Americká Univerzita bol pôvodne len pracovný názov, keď som mala nápad a začínala písať prvú kapitolu. Pôvodne sa tak mala volať iba univerzita, v ktorej Sophia učí, nie celá poviedka. Neskôr som premýšľala nad názvami ako Diabolské oči či Temný démon. Nakoniec som to však nechala tak a som za to rada.
Ostrov a Fordthrain. Vedeli by ste z prvých kapitol, že univerzita sa nachádza na ostrove? Ani ja nie. A nevedela som to až po 3. kapitolu, keď som po prvýkrát potrebovala zasadiť univerzitu na konkrétne miesto. A keďže ma už unavovali tie stereotypy (napr. škola z Upírskej akadémie sa nachádza uprostred lesa, rovnako ako škola v mojej druhej poviedke Lovci hláv), rozhodla som sa pre ostrov, z ktorého vedie na pevninu jediná cesta cez kamenný most. Inak sa ostrov nachádza pri pobreží štátu Washington, presnejšie pri mestečku Fordthrain, ktoré je však tiež len vymyslené. Inak si pod názvom tohto mesta môžete predstaviť niečo menšie ako Portland.
Meno hlavnej hrdinky bolo iné. Sophia Drane nebola vždy Sophiou. Na začiatku to bola Seraphine „Seraph“ Moritani, ktorej meno som používala počas celej prvej kapitoly. Avšak keď som sa nad tým neskôr zamyslela, že Acheron ju bude neustále oslovovať Moritani, zdalo sa mi to dlhé a nehodilo sa mi to príliš do príbehu. Preto som toto meno nakoniec zmenila na Sophiu Drane, čo sa podľa mňa k sebe hodí viac a znie to krajšie.
Acheron. Meno Acheron som si vypožičala z knihy od Sherrilyn Kenyonovej – Nočné slasti. Podľa mňa je to jedna z najúžasnejších kníh, ktoré v sérii Nočných lovcov vyšli. Bojovala som však aj s menom Aares, nakoniec to však zostalo pri Acheronovi. Pôvod mena Acheron však pochádza z gréckej mytológie. V preklade je to „rieka smútku“, jedna z piatich riek obmývajúcich krajinu mŕtvych, cez ktorú sa museli preplaviť duše zomrelých, aby sa dostali do podsvetia.  Mimochodom, vedeli ste o tom, že skratka Acheronovho mena Ash, sa objavila aj v Pokémonoch? Volal sa tak hlavný hrdina Ash Ketchum.
Justin Mallback, doktorka Roxy a iní. Justin Mallback, doktorka Roxy, traja Temný démoni, ktorí využívajú oheň, zem a vietor, dokonca aj dvaja spolubývajúci v podobe Temného a Svetlého démona, ktorí pochovali zaživa Sophiu medzi 5. a 6. kapitolou – všetko to boli postavy vymyslené za pochodu. Preto väčšina z nich zatiaľ nemá mená, aj keď sa objavili a objavia ešte v niektorých ďalších častiach poviedky.

Pre tých, ktorí čítajú Univerzitu Protikladu, nemám dobré správy. S poviedkou som sa po dobu mojej odmlky vôbec nepohla. Aktuálne mám premyslení obsah k dvom nasledujúcim kapitolám, no žiadny text. Do písania sa však pustím hneď po dopísaní vyššie spomínaných dvoch kapitol s Acheronom.
Nejako podobne je to i s poviedkou Alpha omega, ktorú ste si zvolili vo vlastnom hlasovaní. Prvá kapitola sa tu mala objaviť už 1. marca, no ostalo to na bode mrazu. Zatiaľ kapitolu nemám dopísanú, no veľa tomu už nechýba. A keď ma kopne múza (alebo zostanem v úplnej depresii) kapitola by sa mala objaviť koncom nadchádzajúceho týždňa. 

Ani tento mesiac sa nezaobíde bez recenzii. A ja ich mám pre vás pripravených hneď niekoľko!
Prečítajte si recenziu na knihu od slovenskej autorky, ktorá sa páčila čitateľom v minulom roku, no zároveň obsahovala najviac gramatických chýb, aké som kedy videla. Alebo recenziu o vrahyni, ktorá pokračuje vo svojej strastiplnej ceste, aby splnila sľub mŕtvej priateľke. Či o robotickej Popoluške, ktorá sa schovala vo vesmíre. A pre tých, ktorí máte radšej niečo zo skutočného života, pred pár dňami vyšla recenzia na pravdivý príbeh Šin Tong-hjoka, chlapca, ktorý prežil najstrašnejší tábor v Severnej Kórei.
Ponuka je skutočne rôznorodá, no s týmito recenziami sa mesiac nekončí a ja plánujem napísať oveľa viac. Preto dúfam, že vás moje postrehy inšpirujú na prečítanie aspoň jeden z kníh.

Dámy a páni, je tu marec a to znamená len jedno – plno a plno kníh. A s knihami súvisia aj dobré príbehy, autori, vydavateľstvá a radosť z čítania! Koľko kníh ste už tento rok prečítali? Kedy ste už sami vedeli prečítať knihu? Aká to bola? Spomínate si ešte na to?
Niektorí možno áno, niektorí nie. Ale to nevadí, pretože vždy je dobré vrátiť sa do detských čias a pripomenúť si šťastné chvíle. Úprimne, ani ja sama si na prvú prečítanú knihu nespomínam, no keď už máme ten mesiac knihy, neodolala som nazrieť do starých  krabíc s detskými knižkami. Neuveríte, aká som bola prekvapená! Bolo tam toľko kníh a na mnohé z nich som si už vôbec nespomínala. Až po ich otvorení som si uvedomila, koľkokrát som ich vlastne držala ako malé decko v rukách a čítala stále dookola, alebo si v nich listovala proste len kvôli krásnym ilustráciám. Robili ste to občas aj vy?
Poviem vám, že skoro všetky boli rozprávkové. Od klasických slovenských rozprávok Pavla Dobšinského som si zalistovala i v Ezopových bájkach či starej známej Heidi. Nezabudnuteľné obálky mi skoro roztopili srdce. A preto som sa rozhodla i ja svoj blog zasvätiť tento mesiac viac knihám a pripravila som si pár článkov. Budú sa týkať najznámejších rozprávok od svetových autorov, známych slovenských spisovateľov, ale budú sa venovať i najkrajším ilustráciám.
Dúfam, že si články užijete rovnako, ako mesiac knihy a zaspomínate trochu na detské časy. Pretože čím sme starší, tým máme stále menej a menej času snívať a ak by sny zanikli, zanikol by i tento svet.

Heslo mesiaca
„V nerozhodnej situácii je dobré hodiť si mincou. V okamihu, kedy sa zatočí vo vzduchu si uvedomíte, čo vlastne chcete.“

~ Hurikán ~

Stanka

4 komentáre:

  1. Ako prvé gratulujem k skúškam a držím palce pri ďalších, najmä prijímačkách. Budeš mať perné obdobie a rozhodne ti nezávidím.
    Čo sa týka poviedok, veľmi sa teším na Acheronove pohľady. Toho chlapa milujem a ver či never, tie mená mi hneď cinkli v mysli, keď som ho videla v príbehu (Asi je to tým, že Pokémon je pre mňa naj rozprávka na svete :D :P a poznámky k Slávy dcére ma skúšali celý rok skoro :D :D ) Teším sa aj na recenzie, pretože Insomniu som čítala a napriek tomu, že aj moja gramatika je lepšia- a to už je čo povedať- kniha bola... to ti "poviem" neskôr :D. Taktiež sa teším aj na Korunu temnoty, som zvedavá ako si ju vnímala. Hoci musím povedať, že tie kratučké novely si ma získali o niečo viac. :D .
    Dúfam, že všetko stihneš, hlavne AU, pretože som vážne chodila na blog aj 3x denne, len kvôli nej až sa cítim ako psychopat hrubého kalibru :D :D .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak nejak to cítim aj ja. :DD Držím palce, Stanka. Nech sa ti získať ten titul podarí a taktiež, aby si to hlavne psychicky zvládala... :)

      Odstrániť
  2. Sofi je najlepšie Sofi. Sera.. neviem čo je meno pre fúriu. Acheron je najlepšia postava z Temných lovcov, aj keď najradšej mám Tanec s diablom. Príbeh Zarecka a Astrid drása srdce, iba pre neho. ked som tu cast pred rokmi citala revala som ako decko. Vsetky casti su dokonale. KAzdú jednu som hltala, ale Zareck je moja srdcovka. Ak si necitala odporucam. Zbláznis sa do neho. :D
    Tiež ti želám nech sa ti darí. A Sústreď sa hlavne na školu a na získanie titulu, ostatné počká. Aj my verné tu stále budeme. Nikam neodídeme. Držím ti päste. :* Tvoja nanajvýš verná Ivet- ka:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gratuluji ke zkouškám. A držím pěsti, ať zvládneš i ten zbytek. Sama si pamatuji, jak to bylo náročné. Děkuji ti za nové kapitoly mě oblíbené Americké univerzity 😊

    OdpovedaťOdstrániť